piątek, 31 stycznia 2014

10. Ciasto na pozytywne myślenie

  Zostałam w domu, nie będę się rozpisywać.
Raczej nie będę pisać zbyt wiele aż w końcu wezmę się w garść.
Chciałam się tylko podzielić przepisem na moje cudne śniadanko! (przerobiłam ten przepis)


Jednoporcjowe ciasto bananowo-orzechowe (jak banana bread!)
Na jedną porcję (pasuje idealnie w foremkę do pieczenia z Biedronki ;) )
  • 60 g mąki (ja użyłam pszennej zwykłej, innej nie miałam
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1/3-1/2 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżki gęstego jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka oleju
  • 1 średni banan (ok. 80g)
  • 10g orzechów włoskich (lub innych)
  • 1 jajko
  • 1-2 łyżki mleka (+/-, do rozrzedzania ciasta)
  • aromat do ciast (najlepiej waniliowy, ja użyłam śmietankowego i  migdałowego)


Rozgrzać piekarnik do 180 stopni.

W jednym naczyniu połączyć mąkę, sodę, proszek do pieczenia i przyprawy.
Banana ugnieść widelcem (żeby było jak najmniej grudek), po czym wbić jajko, dodać jogurt, olej i aromat i wmieszać do momentu, gdy masa będzie miała jednolity kolor. Następnie wlać masę do suchych składników i wymieszać, aż składniki się połączą. Ewentualnie rozrzedzić ciasto mlekiem.

Orzechy pokruszyć i wmieszać w masę. 

Przelać do foremki wyłożonej papierem do pieczenia i piec przez 30 minut lub do tzw. "suchego patyczka".



 
jednoporcjowe ciasto bananowo-orzechowe z bitą śmietaną - inspiracja



5 komentarzy:

  1. To aż zaskakujące, ale nigdy nie robiłam ciasta z bananem. Słownie nigdy. Mimo, że co drugi dzień jem banany :) Może czas spróbować?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ach, to to! Ale pychota, o mamoooo! ♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojej, ale to przepysznie wygląda! Jeszczez bitą śmietaną - ideał :) Miło że mogłam jakoś zainspirować do tak cudownego wypieku!

    OdpowiedzUsuń