sobota, 15 lutego 2014

22. Poradnik pozytywnego myślenia

bajgiel z hummusem i świeżo zmielonym pieprzem; pomidorki


Nigdy nie wiem, co zrobić jak mam tak ogromną ilość wolnego czasu.
Większość moich znajomych wyjechała.
Nie lubię być sama, bo wtedy wracają natrętne myśli.
Ale muszę sobie radzić przez następne dwa tygodnie.
Próbowałam dziś myśleć pozytywnie.
Trochę to pomogło, ale to nie zmienia faktu że w ciągu najbliższych kilku dni jedziemy do szpitala.

 Na obiad chciałam wymyślić coś kreatywnego, i powstało to:

pizza na spodzie z polenty z kukurydzą, pomidorem, cukinią, ananasem i mozzarellą bez podpuszczki - przepis

A potem, póki miałam rozgrzany piekarnik, postanowiłam zrobić granolę:

 domowa granola kokosowo-migdałowo-waniliowa z jagodami goji, poppingiem z amarantusa i białą czekoladą

Zapomniałam jednak o prawach fizyki i wrzuciłam jagody do granoli PRZED pieczeniem... skutek:
 
 

Równie dobrze mogłabym wrzucić do niej węgiel.     
Cóż, uczę się metodą prób i błędów.



Domowa granola kokosowo-migdałowo-waniliowa z jagodami goji, poppingiem z amarantusa i białą czekoladą  
 przepis na ok. 9 porcji po 50g (ok. 3/4 szklanki) - ok. 250 kcal na porcję

  • 300g płatków owsianych (użyłam zarówno drobnych i grubych) 
  • 50g wiórków kokosowych (ok. 5 łyżek)
  • 30g poppingu z amarantusa (ok. 1/2 szklanki)
  • 8-10 łyżek miodu
  • 30g jagód goji (mała garść)
  • 30g pokrojonej białej czekolady
  • 1 łyżeczka olejku migdałowego
  • 1/2 łyżeczki olejku waniliowego
Rozgrzać piekarnik do 180 stopni.
Płatki, wiórki i popping dokładnie zmieszać z miodem i olejkami.
Masę rozsypać na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i piec przez 30 minut, mieszając co 7-10 minut, by nic się nie przypaliło.
Po wyjęciu z piekarnika ostudzić, po czym dodać jagody i czekoladę.
Podawać z mlekiem, jogurtem, lodami itd.






6 komentarzy:

  1. Nasilona kreatywność w kuchni : )

    OdpowiedzUsuń
  2. Super , te twoje dania i rzeczy które poswtały zaczynając od śniadania kończąc na cudownej granoli <3

    OdpowiedzUsuń
  3. porywam przepis na granolę! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta granola <33333333333
    Pomyslowa z ciebie dziewczyna :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaciekawiłaś mnie pizzą z polenty! Muszę koniecznie wypróbować.
    No i nie ma to jak hummus!

    OdpowiedzUsuń