środa, 21 maja 2014

47. Empatia

 
waniliowa owsianka z gruszką, bananem, cynamonem i gorzką czekoladą


Oj długo mnie tu nie było. 
Dużo dzieje się nadal, mam wrażenie, że życie już nigdy nie przyhamuje. Może to dobrze? Przynajmniej nie spędzam zbyt dużo czasu ze sobą.
Zastanawia mnie fakt, że zauważono u mnie cechy pozytywne
Zwłaszcza rzekomą empatię
I zarzucono, czy aby nie jest jej zbyt wiele
I czy ja na pewno myślę o sobie, skoro tak dużo myślę o innych.
I jedyna odpowiedź, która przychodzi do głowy, to:
Nie umiem sobie pomóc, więc pomagam innym. Pocieszam, dotrzymuję towarzystwa, tajemnic i obietnic.
Lecz w chwili, gdy zaczynam oczekiwać tego samego, ogarnia mnie lęk
Że może ten ktoś nie jest gotów na takie poświęcenie, a ja tylko zamęczam swoimi zmartwieniami, mało ważnymi zresztą
Czy ktoś jest naprawdę chętny mnie wysłuchać?

 ---

"Ty jesteś tak zwana mądra kobieta, o ile takie istnieją. To znaczy najbardziej nieszczęśliwa. Dlatego, że jesteś mądra. Że wszystko rozumiesz, że wszystko wybaczasz, że wszystko potrafisz mądrze ustawić. Za mądrość płaci się cierpieniem. Biedne nieszczęśliwe, mądre kobiety. Żal mi was, bo prawie zawsze giniecie przez głupców. Jesteś mądra. Jesteś piekielnie mądra, ty idiotko." -Marek Hłasko

 

11 komentarzy:

  1. Też lubię jak moje życie pędzi, nie mam czasu myśleć nad 'głupotami'.

    OdpowiedzUsuń
  2. też nie potrafię sobie pomóc :<
    ale komuś oczywiście!
    banan i czekolada! omomo *-*

    OdpowiedzUsuń
  3. czekałam, czekałam aż tu się w końcu odezwiesz bo instagram wskazuje, żeś fajniejsza niż mi się wydawało (ocenianie ludzi po instagramie- obiektywność 120%)
    i kurcze trochę zdziwiona jestem- myślałam, że wszystko już dobrze, że już na prostą wyszłaś. i ja bym Cię chętnie wysłuchała, bo zdaje się, że ciekawe by to było, bez względu na charakter wypowiedzi. dbaj o siebie, od tego zacznij. ja się samemu nie do końca ok ze sobą jest to i innym tak naprawdę pomóc się nie da :)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Nie umiem sobie pomóc, więc pomagam innym." o to to, ja też :(
    Ostatnie zdanie - WTF - pisz do mnie no yyy! ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Trzeba pomagać innym, ale przede wszystkim mysleć o sobie :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, ze czasem warto się przed kimś otworzyć i porozmawiać o swoich problemach. Co do śniadanka, to wygląda pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziwna przypadłość, pomagać innym, jednocześnie nie umiejąc sobie. Ciężka. Ale skoro Ty nie umiesz sobie pomóc, to otaczaj się ciepłymi, kochającymi ludźmi, na tyle empatycznymi, by pomagali ci rozwiązywać problemy c:

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej : ) Co tam u ciebie, pojawisz się tu czasem jeszcze?

    OdpowiedzUsuń
  9. I believe what you said was actually very logical.
    However, think on this, suppose you wrote a catchier title?

    I ain't saying your content isn't solid, but what if you added a headline that
    makes people want more? I mean "47. Empatia" is a little boring.

    You ought to peek at Yahoo's front page and note how they create article headlines
    to grab people to click. You might add a video or a
    related picture or two to get people interested about everything've written. In my opinion, it would make your posts a little bit
    more interesting.

    Feel free to visit my blog post Las Vegas Kitchen Appliance Repair

    OdpowiedzUsuń
  10. Byloby nam milo, gdybys zechcial go wpisac na Ptitchef.com, zeby mozna go bylo zaindeksowac.

    Ptitchef jest katalogiem, który pozycjonuje najlepsze kucharskie strony internetowe w sieci. Setki blogów juz sa na nim juz zapisane i korzystaja ze strony Ptitchef, zeby przedstawic swoje wlasne strony internetowe.

    Zeby zapisac sie na Ptitchef, wejdz na
    http://www.petitchef.pl/index.php?obj=myaccount_site&action=form

    lub na http://www.petitchef.pl i kliknij na « Dodaj swój blog-strone » w górnym pasku.

    Pozdrawiam

    Camelia
    Petitchef.pl

    OdpowiedzUsuń